Tudi v Kanadi še ni dokončana pot enakopravnega uveljavljanja žena v družbi. Glede na njeno
multietničnost so se tradicije, ki so jih prvi priseljenci uveljavljali tudi v tej izbrani novi domovini,
različno izkazovale in ohranjale, a skupno jim je bilo dejstvo, da ženam zelo dolgo ni bilo omogočeno
enakopravno sooblikovanje družbe. Skoraj dve stoletji prizadevanj raznih gibanj in rezultati dela
postopoma vendarle osveščajo "krepkejši člen družbe", da žene in dekleta prav tako lahko bistveno
prispevajo k razvoju družbe. Tri generacije so bile potrebne, da je"Mrs. John Brown" javno sprejeta
"Mrs. Jane Brown", gospa s svojim lastnim imenom pred priimkom. Kako dolgo bo potrebno še
čakati, da ženskam širša družba prizna še kaj več kot le to?
Svoj prispevek namenjam slovenskim rojakinjam in njihovim potomkam v društvenem in
družbenem okolju v kanadskih slovenskih skupnostih, bratskih organizacijah, ženskih združenjih in
kulturnih društvih in ob njih, od poznih dvajsetih in začetkih tridesetih let prejšnjega stoletja dalje.
Glede na dolgoletne izkušnje s terenskim delom v Kanadi sem se s težavo odločila, da na kratko
predstavim delo le nekaj posameznic, ki so se vsaka na svojem področju z aktivnim delom nesporno
uveljavile tudi zunaj družinskega, društvenega ali svojega delovnega in bivalnega okolja. Glede na
tradicije je vsaka doživljala specifično pot samopotrjevanja, odvisno od sredine, v kateri seje znašla,
pogojih delovanja v tej sredini in zrelosti okolja, da dopusti njeni ustvarjalnosti prosto pot.