Nadzor nad zakonitostjo konkretnih upravnih aktov, ki se opravlja v okviru upravnega postopka, je
notranji nadzor nad delom organa javne uprave. Zunanji nadzor nad zakonitostjo konkretnih
upravnih aktov, ki ga opravljajo od organov javne uprave v organizacijsko ločeni in neodvisni ter v
stvari neprizadeti in nepristranski organi, pa je potreben, da bi prišlo pri odločanju v upravnem
postopku načelo zakonitosti in s tem načelo enakosti vsakogar pred zakonom do popolne veljave. To
je sodni nadzor nad zakonitostjo konkretnih upravnih aktov, kije lahko zaupan rednim sodiščem ali
pa posebnemu upravnemu sodišču. V Republiki Sloveniji je bilo ustanovljeno upravno sodišče, in
sicer v letu 1997 z zakonom o upravnem sporu. V upravnem sporu je po tem zakonu zagotovljeno
sodno varstvo pravic in pravnih interesov posameznikov, pravnih oseb in drugih oseb, ki so lahko
nosilci pravic in obveznosti, proti odločitvam in dejanjem upravnih oziroma v skladu z zakonom
drugih državnih organov, organov lokalnih skupnosti in nosilcev javnih pooblastil. Upravno sodišče
je torej pomemben ustvarjalec arhivskega gradiva in določitev le-tega nikakor ni lahka naloga.