Fotografska in avdiovizualna dediščina v hrambi Muzeja novejše in sodobne zgodovine Slovenije, z najobsežnejšo zbirko fotografij v državi in s pomembno zbirko ustnih virov, in Slovenskega šolskega muzeja je živahno vpletena v muzejske komunikacije, zgodovinopisne obravnave, izobraževalno delo, znanstvenoraziskovalne pobude in v sooblikovanje javnega mnenja. Kustosi in kustosinje, ki so avtorji referatov, v petih vsebinskih sklopih s področij fotografske dediščine prve svetovne vojne, fotografskega fonda Marjana Cigliča, fotografskih zapuščin in avdiovizualnih pričevanj Slovencev v italijanski vojski v obdobju fašizma pa tudi slikovnih virov, povezanih z izobraževalno tradicijo (kot so fotografije šolnikov, odposlane razglednice z besedili, podobe nagrobnikov) predstavljajo metodološke pristope pri dokumentaciji gradiva, historiate zbirk, muzejske obravnave in zgodovinske raziskave ter njihovo večplastno interpretativno moč. Izprašujejo se o preporodu in preobrazbi tovrstnih muzejskih in zgodovinopisnih virov v digitalne vire, o pomenu in zagatah digitalizacijskega procesa, o izzivih komercializacije muzejskih virov, ki jih prinaša širša dostopnost javnosti, ter o razpetostih pri osredotočenosti na muzejski vir in/ali na muzejske – resnične in virtualne – obiskovalce.