logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Zgodovinski časopis

O pojmovanjih znanja v gimnazijskem učnem načrtu in zgodovini na maturi


Avtor(ji):Vilma Brodnik
Soavtor(ji):Peter Štih (odg. ur.)
Leto:2004
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Ključne besede:zgodovina, metodika pouka
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Vilma Brodnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:ZC_1-2_-_2004.pdf
Velikost:6.76MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Avtorica v prispevku piše o koncepciji pojmovanja znanja v vsebinsko, učnociljno in procesno načrtovanih učnih načrtih. Ugotavlja, da v gimnazijskem učnem načrtu prevladuje deklarativno (vsebinsko) pojmovanje znanja, kar se odra‘a v njegovi vsebinski načrtovanosti. Deklarativna koncepcija znanja je značilna tudi za predmetni izpitni katalog za zgodovino na maturi. Pod vplivom takšnega pojmovanja znanja pa poteka tudi večina pouka na gimnazijah v državi. Na prevladujočo deklarativno pojmovanje znanja kažejo tudi naloge v maturitetnih vprašalnikih, saj je večina le-teh na ravni poznavanja in razumevanja po Bloomovi taksonomiji znanja in ciljev. Prispevek zaključuje s predlogom po postopni uvedbi nivojske mature, ki bi omogočila tudi preverjanje in ocenjevanje proceduralnega in procesnega znanja. Zato pa bi bilo treba uskladiti tudi učni načrt in predmetni izpitni katalog za maturo na zgodovini.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/5202
    • naslov
      • O pojmovanjih znanja v gimnazijskem učnem načrtu in zgodovini na maturi
      • The Concept of Knowledge in Upper Secondary School Syllabus and History as an External Examination Subject
    • avtor
      • Vilma Brodnik
    • soavtor
      • Peter Štih (odg. ur.)
    • predmet
      • zgodovina
      • metodika pouka
    • opis
      • Based on her analysis of the concept of knowledge in different syllabuses the author has ascertained that the declarative concept of knowledge that primarily emphasizes facts is still prevalent in Slovenia. This concept, still present in most upper secondary school teaching methods in Slovenia, is also contained in the external examination catalog for history and its questions; most of them reflect Bloom’s taxonomy of knowledge and objectives. The author suggests a gradual introduction of level external examination that could make possible the assessment of procedural as well as of process knowledge. In order to do this, however, both the syllabus and the external examination catalog for history should be adjusted.
      • Avtorica v prispevku piše o koncepciji pojmovanja znanja v vsebinsko, učnociljno in procesno načrtovanih učnih načrtih. Ugotavlja, da v gimnazijskem učnem načrtu prevladuje deklarativno (vsebinsko) pojmovanje znanja, kar se odra‘a v njegovi vsebinski načrtovanosti. Deklarativna koncepcija znanja je značilna tudi za predmetni izpitni katalog za zgodovino na maturi. Pod vplivom takšnega pojmovanja znanja pa poteka tudi večina pouka na gimnazijah v državi. Na prevladujočo deklarativno pojmovanje znanja kažejo tudi naloge v maturitetnih vprašalnikih, saj je večina le-teh na ravni poznavanja in razumevanja po Bloomovi taksonomiji znanja in ciljev. Prispevek zaključuje s predlogom po postopni uvedbi nivojske mature, ki bi omogočila tudi preverjanje in ocenjevanje proceduralnega in procesnega znanja. Zato pa bi bilo treba uskladiti tudi učni načrt in predmetni izpitni katalog za maturo na zgodovini.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2004
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcSa
    Seznam literature v delu (12)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    129Trškan, DanijelaDidaktično-metodična struktura sodobnih učnih načrtov za srednješolsko zgodovino v Sloveniji, Franciji, Veliki Britaniji in mednarodnih šolahZgodovinski časopis : glasilo Zveze zgodovinskih društev Slovenije2001
    129Strmčnik, FranceDidaktika : osrednje teoretične temeLjubljanaZnanstveni inštitut Filozofske fakultete2001
    129Strmčnik, FranceOd klasičnega do kurikularnega načrtaSodobna pedagogika1998
    130Trškan, Danijela ; Gerden, Violeta ; Kunaver, VojkoEvropsko gospodarstvo v 18. stoletju in začetki moderne industrializacije v Angliji : uporaba aktivnih učnih oblik in metodLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo1999
    130Strmčnik, FranceUčna diferenciacija in individualizacija v naši osnovni šoliLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo in šport1993
    130Brodnik, VilmaAnaliza spremljave učnega načrta za zgodovino v prvem letniku splošne in strokovne gimnazijeZgodovina v šoli2000
    130Brodnik, VilmaPrenova učnega načrta za gimnazijeTemeljne prelomnice preteklih tisočletij : zbornik referatovLjubljanaZveza zgodovinskih društev Slovenije2001
    131Karba, PavlaZgodovina v šoli drugače : metodični priročnik za učiteljeLjubljanaDZS1996
    135Marzano, Robert J. ; Pickering, Debra J. ; MacTighe, JayAssessing student outcomes : performance assessment : using the dimensions of learning modelAlexandriaASCD, Association for Supervision and Curriculum Development1994
    135Brodnik, VilmaZgodovina 1. Priročnik za učiteljeLjubljanaDZS2002
    141Trškan, DanijelaSodobno pisno preverjanje in ocenjevanje znanja pri zgodovini v srednji šoli na izbranih temah 20. stoletjaLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2003
    142Meznarič, Marija ; Rudolf, Tadeja ; Kranjc, TomažPodjetno v svet zgodovine : priročnik za učitelje srednjih šolLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo1998