logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Zgodovinski časopis

Vloga materialnih virov in sodobni učni pristopi k arheološkim virom v osnovnih in srednjih šolah


Avtor(ji):Špela Bezjak
Soavtor(ji):Saša Mlacović (drugo), Vesna Vidmar (drugo)
Leto:2022
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Špela Bezjak je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:zgodovinski_casopis_76_1_2022.pdf
Velikost:3.55MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Prispevek obravnava vlogo materialnih virov skozi različne vidike in predstavlja sodobne učne pristope za delo z materialnimi viri tako v osnovnih kot srednjih šolah, s posebnim poudarkom na arheoloških virih. Pedagoški programi z arheološkimi vsebinami in učni pristopi so predstavljeni s pomočjo analize spletno dostopnih slovenskih muzejev iz leta 2020. Podrobno so opisani tisti primeri učnih pristopov k arheološkim virom v slovenskih muzejih za osnovnošolce in srednješolce, ki temeljijo na izkustvenem učenju, medpredmetnem povezovanju, učnih ogledih ter kreativnem in veččutnem učenju. Prispevek izpostavlja tudi pomembnost vloge materialnih virov pri pouku zgodovine v prihodnosti.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/50879
    • naslov
      • Vloga materialnih virov in sodobni učni pristopi k arheološkim virom v osnovnih in srednjih šolah
      • The Role of Material Sources and Modern Teaching Approaches in Basic and Secondary Schools
    • avtor
      • Špela Bezjak
    • soavtor
      • Saša Mlacović (drugo)
      • Vesna Vidmar (drugo)
    • predmet
      • materialni viri
      • arheološki viri
      • učni pristopi
      • muzeji
      • pedagoški programi
      • pouk zgodovine
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2022
      • 06. 04. 2022
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcSa
    Seznam literature v delu (31)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    Bezjak, ŠpelaActive learning approaches to archaeological sourcesArchaeological heritage and education : an international perspective on history educationLjubljanaSlovenian National Commission for UNESCO2020
    Bezjak, ŠpelaEducational programmes with archaeological contents in slovenian museumsArchaeological heritage and education : an international perspective on history educationLjubljanaSlovenian National Commission for UNESCO2020
    Bregar Mazzini, Sonja ; Oblak, Mirjam ; Roudi, BernardaZgodovina 6. Učbenik za zgodovino v šestem razredu osnovne šoleLjubljanaMladinska knjiga2016
    Brodnik, Vilma ; Jernejčič, Robert A. ; Radonjić, Zoran ; Urankar-Dornik, TjašaZgodovina 1. Učbenik za 1. letnik gimnazijeLjubljanaDZS2008
    Brodnik, VilmaPosodobitve pouka v gimnazijski praksi. Poučevanje gospodarske in socialne zgodovine Slovencev v 19. stoletju : priročnik za učitelje zgodovine v gimnazijahLjubljanaZavod RS za šolstvo2011
    Breznik, AndrejaDelo z obiskovalci. Posebni del - muzejsko področjeLjubljanaNarodni muzej Slovenije2019
    Cokan, PeterKaj mora vsak učitelj vedeti o kritičnem razmišljanju?!LjubljanaZveza prijateljev mladine Slovenije2011
    Cole, TrudieTowards an Assessment of the Value of Archaeological Education for Primary School Pupils. PhD ThesisLondonUniversity College London2014
    Cooper, HilaryUsing Artefacts to Teach Historical Thinking Skills to Young ChildrenArchaeological Education and Heritage : An International Perspective on History EducationLjubljanaSlovenian National Commission for UNESCO2020
    Gardiner, CarolineTeaching with Technology : Digital Tools for Archaeological EducationJournal of Archaeology and EducationOrono, MEDigitalCommons@UMaine2019
    Henson, DonArchaeology and EducationKey Concepts in Public ArchaeologyJSTORUCL Press2017
    Homsey-Messer, Lara ; Michaud, S. Tracy ; Lockard Reed, Angela ; Bobo, VictoriaExperiencing archaeology : a manual of classroom activities, demonstrations and minilabs for introductory archaeologyNew YorkBerghahn Books2019
    Hoogstraat, Els ; Vels Heijn, AnnemarieKolbova učna teorija v muzeju : sanjač, mislec, preizkuševalec, dejavnežLjubljanaSkupnost muzejev Slovenije2015
    Isa, Badrul ; Zuraimi, ZakariaMuseums and Education : Theoretical Approaches and Implications for Asian UniversitiesAsian Journal of University EducationShah AlamUniversiti Teknologi MARA (UiTM)2007
    Kunaver, Vojko ; Brodnik, VilmaUčni načrt. Zgodovina : gimnazija : splošna gimnazija : obvezni predmet (280 ur)LjubljanaMinistrstvo za šolstvo in šport : Zavod RS za šolstvo2008
    Kunaver, Vojko ; Brodnik, Vilma ; Gaber, Bernarda ; Potočnik, Dragan ; Šifrer, Marjeta ; Gabrič, Aleš ; Rode, Marjan ; Tawitian, Elissa ; Miranda Razpotnik, JelkaUčni načrt. Program osnovna šola. ZgodovinaLjubljanaMinistrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo2011
    Pinto, HelenaLearning History by Inferring from Archaeological Objects in the ClassroomArchaeological Education and Heritage : An International Perspective on History EducationLjubljanaSlovenian National Commission2020
    Potočnik, DraganViri in pouk zgodovineV MariboruMednarodna založba Oddelka za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta2013
    Širec, Alojz ; Arzenšek Konjajeva, Katja ; Deutsch, Suzana ; Košpenda, Vanja ; Kumer, Vesna ; Laco, Johan ; Lamut, Nevenka ; Lazar, JolandaMedpredmetno povezovanje kot strategija za kakovostno učenje učencev v osnovni šoliVodenje v vzgoji in izobraževanjuKranjŠola za ravnatelje2011
    Trojar, ŠtefanSodobni pogledi na pouk zgodovine : reformne težnje pri družboslovnih učnih predmetihLjubljanaDržavna založba Slovenije1993
    Trškan, DanijelaLokalna zgodovina - učenje z odkrivanjemLjubljanaZnanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete2007
    Trškan, DanijelaDržavljanska vzgoja v učnih načrtih za zgodovino v osnovnih in srednjih šolahPedagoška obzorja = Didactica Slovenica : časopis za didaktiko in metodikoNovo mesto ; LjubljanaPedagoška obzorja ; Pedagoška fakulteta2014
    Trškan, DanijelaDidaktika zgodovine 1996-2016 : (prispevki k zgodovini v šoli)LjubljanaZnanstvena založba Filozofske fakultete2016
    Trškan, DanijelaVpliv osamosvojitve Slovenije na predmet zgodovina na vseh šolskih stopnjahActa HistriaeKoper ; MiljeZgodovinsko društvo za Južno Primorsko2016
    Trškan, DanijelaThe Role of Local History in Elementary and Secondary Schools in Slovenia : An Evaluation of the Centre for School and Outdoor EducationPanta Rei : revista digital de ciencia y didáctica de la historiaMurciaAsociación de Profesores y Alumnos de Historia de la Universidad y Enseñanza Media de la Región de Murcia2017
    Trškan, DanijelaUstni viri kot del kulturne dediščine : aktivna ustna zgodovina pri pouku zgodovineLjubljanaSlovenska nacionalna komisija za UNESCO2018
    Trškan, DanijelaRole of material sources (with emphasis on archaeological sources) in history curricula of elementary and secondary schools in SloveniaArchaeological heritage and education : an international perspective on history educationLjubljanaSlovenian National Commission for UNESCO2020
    Trškan, Danijela ; Bezjak, ŠpelaTeaching history and civic education in Slovenia = La enseñanza de la historia y la educación cívica en EsloveniaEl Futuro del pasadoSalamacaEl Futuro del Pasado2021
    Vošnjak, Nina ; Marinčič, Ema ; Damjanovič, Nika ; Peunik Okorn, Petra ; Pušnik, MatejaZa uka željne. Pedagoški programi muzeja in galerij mesta Ljubljane 2019/2020LjubljanaMuzej in galerije mesta Ljubljane2019
    Weber, TomažTeorija in praksa pouka zgodovine v osnovni šoliLjubljanaDržavna založba Slovenije1981
    Weber, TomažZgodovinski viri (pisani, materialni in statistični podatki) pri pouku zgodovineSodobna pedagogikaLjubljanaZveza društev pedagoških delavcev Slovenije1987