/
Serijske publikacije
/
Zgodovina v šoli
To delo avtorja Vilma Brodnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Na temelju novih didaktičnih pristopov pri vrednotenju učnih dosežkov s poudarkom na formativnem spremljanju je bil v okviru projektov Zavoda RS za šolstvo EUfolio (2013–2015), Assessment for learning (2013–2014), ATS 2020 (2015–2018) in Formativno sremljanje/preverjanje (2015–2017) razvit model formativnega spremljanja, ki so ga v okviru vseh navedenih projektov razvijali in preizkušali tudi učitelji zgodovine v osnovnih in srednjih šolah. Gre za proces formativnega spremljanja in vrednotenja znanja, ki vključuje ugotavljanje predznanja, pojasnjevanje namenov učenja z načrtovanjem osebnih učnih ciljev glede na skupne cilje ter analizo vpliva kriterijev uspeha, ki izhajajo iz učnih ciljev, na načrtovanje strategij za uspešno in učinkovito doseganje učnih ciljev, za zbiranje dokazov o doseganju učnih ciljev ter za (samo)evalvacijo uspešnosti učenja in znanja učencev in posledično za uspešnost učiteljevega poučevanja. Evalvacija omogoča vpogled v stopnjo doseganja učnih ciljev za učenca in načrtovanje nadaljnjega izboljševanja učenja, učitelju pa omogoča razmislek o učinkoviti in uspešni podpori učencev na poti do kakovostnega učenja in znanja zgodovine. V ta namen so bile razvite in preizkušene strategije učinkovitega učenja in poučevanja zgodovine s pripadajočimi orodji formativnega spremljanja. V ospredju so kriteriji uspeha, ki omogočajo sporočanje kakovostne povratne informacije z namenom izboljšati strategije učenja in kakovosti znanja.
Stran | Avtor | Naslov | Vir | Kraj | Založba | Leto |
---|---|---|---|---|---|---|
Black, Paul | Vrednost povratne informacije v formativnem spremljanju in težave pri njenem uvajanju v dialog | Didaktika ocenjevanja znanja : vrednost povratne informacije za učenje in poučevanje : zbornik 3. mednarodnega posveta v Celju, marec 2009 | Ljubljana | Zavod Republike Slovenije za šolstvo | 2010 | |
Brodnik, Vilma | Sprotno (formativno) spremljanje znanja pri pouku zgodovine | Vzgoja in izobraževanje : revija za teoretična in praktična vprašanja vzgojno izobraževalnega dela | Ljubljana | Zavod Republike Slovenije za šolstvo | 2014 | |
Brodnik, Vilma | Sprotno (formativno) spremljanje znanja | Izzivi razvijanja in vrednotenja znanja v gimnazijski praksi. Zgodovina | Ljubljana | Zavod RS za šolstvo | 2015 | |
Hattie John, A. C. | Visible learning for teachers : maximizing impact on learning | London | New York : Routledge | 2012 | ||
Marsh, Colin J. | Pomen poznavanja ocenjevanja za poučevanje | Didaktika ocenjevanja znanja : razvoj didaktike na področju ocenjevanja znanja : zbornik prispevkov | Ljubljana | Zavod RS za šolstvo | 2008 | |
Pečjak, Sonja ; Gradiša ; Ana | Bralne učne strategije | Ljubljana | Zavod Republike Slovenije za šolstvo | 2015 | ||
Sentočnik, Sonja | Spremenjeni poudarki pri praksi preverjanja in ocenjevanja - primer avtentičnih preizkusov | Ugotavljanje kompleksnih dosežkov : preverjanje in ocenjevanje v medpredmetnih in kurikularnih povezavah. Priročnik za učitelje | Ljubljana | Zavod Republike Slovenije za šolstvo | 2012 | |
William, Dylan | Vloga formativnega vrednotenja v učinkovitih učnih okoljih | O naravi učenja : uporaba raziskav za navdih prakse | Ljubljana | Zavod RS za šolstvo | 2013 |