logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Zgodovina v šoli

Formativno spremljanje in vrednotenje znanja in učenja zgodovine

Formative Assessment and Evaluation of the Knowledge and Learning of History

Avtor(ji):Vilma Brodnik
Soavtor(ji):Vilma Brodnik (odg. ur.), Brigita Vogrinec (prev.), Tine Logar (lekt.)
Leto:2017
Založnik(i):Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Vilma Brodnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:ZVS_st1_2017_NR.pdf
Velikost:6.11MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis

Na temelju novih didaktičnih pristopov pri vrednotenju učnih dosežkov s poudarkom na formativnem spremljanju je bil v okviru projektov Zavoda RS za šolstvo EUfolio (2013–2015), Assessment for learning (2013–2014), ATS 2020 (2015–2018) in Formativno sremljanje/preverjanje (2015–2017) razvit model formativnega spremljanja, ki so ga v okviru vseh navedenih projektov razvijali in preizkušali tudi učitelji zgodovine v osnovnih in srednjih šolah. Gre za proces formativnega spremljanja in vrednotenja znanja, ki vključuje ugotavljanje predznanja, pojasnjevanje namenov učenja z načrtovanjem osebnih učnih ciljev glede na skupne cilje ter analizo vpliva kriterijev uspeha, ki izhajajo iz učnih ciljev, na načrtovanje strategij za uspešno in učinkovito doseganje učnih ciljev, za zbiranje dokazov o doseganju učnih ciljev ter za (samo)evalvacijo uspešnosti učenja in znanja učencev in posledično za uspešnost učiteljevega poučevanja. Evalvacija omogoča vpogled v stopnjo doseganja učnih ciljev za učenca in načrtovanje nadaljnjega izboljševanja učenja, učitelju pa omogoča razmislek o učinkoviti in uspešni podpori učencev na poti do kakovostnega učenja in znanja zgodovine. V ta namen so bile razvite in preizkušene strategije učinkovitega učenja in poučevanja zgodovine s pripadajočimi orodji formativnega spremljanja. V ospredju so kriteriji uspeha, ki omogočajo sporočanje kakovostne povratne informacije z namenom izboljšati strategije učenja in kakovosti znanja.

Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/41650
    • naslov
      • Formativno spremljanje in vrednotenje znanja in učenja zgodovine
      • Formative Assessment and Evaluation of the Knowledge and Learning of History
    • avtor
      • Vilma Brodnik
    • soavtor
      • Vilma Brodnik (odg. ur.)
      • Brigita Vogrinec (prev.)
      • Tine Logar (lekt.)
    • predmet
      • didaktika zgodovine
      • formativno spremljanje
      • vrednotenja znanja
      • učenje zgodovine
      • orodja formativnega spremljanja
      • didactics of history
      • formative assessment
      • knowledge evaluation
      • learning history
      • formative assessment tools
    • založnik
      • Zavod Republike Slovenije za šolstvo
    • datum
      • 2017
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcSa
    Seznam literature v delu (8)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    Black, PaulVrednost povratne informacije v formativnem spremljanju in težave pri njenem uvajanju v dialogDidaktika ocenjevanja znanja : vrednost povratne informacije za učenje in poučevanje : zbornik 3. mednarodnega posveta v Celju, marec 2009LjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2010
    Brodnik, VilmaSprotno (formativno) spremljanje znanja pri pouku zgodovineVzgoja in izobraževanje : revija za teoretična in praktična vprašanja vzgojno izobraževalnega delaLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2014
    Brodnik, VilmaSprotno (formativno) spremljanje znanjaIzzivi razvijanja in vrednotenja znanja v gimnazijski praksi. ZgodovinaLjubljanaZavod RS za šolstvo2015
    Hattie John, A. C.Visible learning for teachers : maximizing impact on learningLondonNew York : Routledge2012
    Marsh, Colin J.Pomen poznavanja ocenjevanja za poučevanjeDidaktika ocenjevanja znanja : razvoj didaktike na področju ocenjevanja znanja : zbornik prispevkovLjubljanaZavod RS za šolstvo2008
    Pečjak, Sonja ; Gradiša ; AnaBralne učne strategijeLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2015
    Sentočnik, SonjaSpremenjeni poudarki pri praksi preverjanja in ocenjevanja - primer avtentičnih preizkusovUgotavljanje kompleksnih dosežkov : preverjanje in ocenjevanje v medpredmetnih in kurikularnih povezavah. Priročnik za učiteljeLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2012
    William, DylanVloga formativnega vrednotenja v učinkovitih učnih okoljihO naravi učenja : uporaba raziskav za navdih prakseLjubljanaZavod RS za šolstvo2013