Pouk družbe ima podobno kot pouk zgodovine, geografije ali domovinske in državljanske kulture in etike pomembno vlogo pri oblikovanju narodove zavesti. Posledično je mnogokrat pod vplivom politike, ki lahko oblikuje učne načrte skladno z ideološko usmerjenostjo. Obravnavani so slovenski učbeniki od druge polovice 19. stoletja do danes. Razdeljeni so na štiri obdobja, ki v grobem sovpadajo s štirimi ideološkimi koncepti, ki smo jim pripadali v preteklem stoletju in pol – AvstroOgrsko, Kraljevino SHS/Jugoslavijo, SFRJ in Republiko Slovenijo. Pouk družbe v osnovni šoli je med drugim usmerjen k temu, da oblikuje pozitiven odnos do domovine in nenazadnje oblasti. V vsakem obdobju so bili postavljeni drugačni kriteriji za izbor učne snovi. Predvsem na nižji stopnji šolanja je učna snov lahko »idejni filter«, namenjena »pravilnemu« usmerjanju razvijajočih osebnosti. Pouk družbe odseva družbeno, kulturno in gospodarsko podobo vsakega obravnavanega obdobja ter kaže takratno dojemanje sodobnih, deloma pa tudi preteklih družbenih procesov.