logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Zgodovina v šoli

Pouk zgodovine o vojnah skozi oči otrok in mladostnikov


Avtor(ji):Vilma Brodnik
Soavtor(ji):Vilma Brodnik (odg. ur.), Tine Logar (lekt.), Gregor Adlešič (prev.)
Leto:2014
Založnik(i):Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Vilma Brodnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:ZgodovinaVSoli_1-2_2014_CELOTNA.pdf
Velikost:2.31MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis

In the article the authoress presents concrete teaching approaches regarding the topic of war violence during and after World War II through the inclusion of selected examples of the testimonies of child victims of the war. Testimonials represent first hand historical sources, which are presented through the testimonies of the children of exiles, stolen children, child victims of the Holocaust, children of internees, children of guerrillas, children of the »enemies of the state« and the children of refugees from the time of the Yugoslav wars. To all testimonials she adds examples of questions and activities for pupils which promote critical thinking skills. The main purpose of including testimonials in discussing the topic of violence during the war is to raise awareness of pupils and sensitize them as active and responsible citizens who will actively contribute to a society which will take into account and respect the values of equality and peace.

Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/35984
    • naslov
      • Pouk zgodovine o vojnah skozi oči otrok in mladostnikov
      • History lessons on wars through the eyes of children and adolescents
    • avtor
      • Vilma Brodnik
    • soavtor
      • Vilma Brodnik (odg. ur.)
      • Tine Logar (lekt.)
      • Gregor Adlešič (prev.)
    • predmet
      • didaktična metoda
      • 20. stoletje
      • pouk
      • druga svetovna vojna
      • didactic method
      • second world war
      • classes
    • opis
      • In the article the authoress presents concrete teaching approaches regarding the topic of war violence during and after World War II through the inclusion of selected examples of the testimonies of child victims of the war. Testimonials represent first hand historical sources, which are presented through the testimonies of the children of exiles, stolen children, child victims of the Holocaust, children of internees, children of guerrillas, children of the »enemies of the state« and the children of refugees from the time of the Yugoslav wars. To all testimonials she adds examples of questions and activities for pupils which promote critical thinking skills. The main purpose of including testimonials in discussing the topic of violence during the war is to raise awareness of pupils and sensitize them as active and responsible citizens who will actively contribute to a society which will take into account and respect the values of equality and peace.
    • založnik
      • Zavod Republike Slovenije za šolstvo
    • datum
      • 2014
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Seznam literature v delu (24)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    Brodnik, VilmaPouk zgodovine v evropskih oddelkihZgodovina v šoliLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo in šport2008
    Brodnik, VilmaDelo z zgodovinskimi viri in spodbujanje bralne pismenostiPosodobitve pouka v osnovnošolski praksi : ZgodovinaLjubljanaZavod RS za šolstvo33
    Ferenc, ToneMnožično izganjanje Slovencev med drugo svetovno vojnoIzgnanci : [zbornik slovenskih izgnancev 1941-1945]LjubljanaDruštvo izgnancev Slovenije1993
    Gombač, Metka ; Gombač, Boris M.Trpljenje otrok v vojni : sedemdeset let po zaprtju italijanskih taboriščLjubljanaMladinska knjiga2013
    Goldfrad, K.Beyond Testimony : An Interview With Miriam Steiner-AviezerPRISM. An Interdisciplinary Journal for Holocaust EducatorsRochesterRothman Foundation2009
    Grafenauer, BogoStruktura in tehnika zgodovinske vede : (uvod v študij zgodovine)LjubljanaUniverzitetna založba1960
    Guštin, DamijanSpremna beseda : Vojna v Ljubljani 1941‒1945Ilegalčki : vojna Ljubljana 1941-1945 : iz zapuščine Ade KrivicLjubljanaDruštvo ZAK, Društvo za proučevanje zgodovine, antropologije in književnosti2004
    Ingolič, AntonDeček z dvema imenomaLjubljanaKarantanija : Pisanica1998
    Jelinčič Boeta, KlemenKratka zgodovina JudovCelovecMohorjeva2009
    Klavora, M.Kako »običajnega« posameznika umestiti v zgodovino in zgodovinopisje? : Spominjanja prebivalcev v Zgornjem Posočju na kratko 20. stoletjeGradivo seminarja za profesorje zgodovine z dne 26. 1. 2012LjubljanaZavod RS za šolstvo2012
    Kraigher Gregorc, AlenkaUkradeni otrociBorec : revija za zgodovino, literaturo in antropologijoLjubljanaDruštvo za proučevanje zgodovine, literature in antropologije1999
    Mlakar, BorisUsoda domobrancevSlovenska novejša zgodovina : od programa Zedinjena Slovenija do mednarodnega priznanja Republike Slovenije : 1848-1992LjubljanaMladinska knjiga : Inštitut za novejšo zgodovino2005
    Ott, IvanOtroci, žrtve vojne : trpljenje otrok v Jugoslaviji od 1942 do 1948CeljeCeljska Mohorjeva družba : Društvo Mohorjeva družba2009
    Ott, IvanOtroci s Petrička : ukradeno otroštvoCeljeCeljska Mohorjeva družba : Društvo Mohorjeva družba2008
    Povh, B.Usoda neke fotografije in ljudi na njejIzgnanciLjubljanaDruštvo izgnancev Slovenije1993
    Piekałkiewicz, JanuszDruga svetovna vojnaLjubljanaDZS1996
    Pirjevec, JožeJugoslovanske vojne 1991-1999Zgodovina v šoliLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo in šport2004
    Prunk, JankoSlovenski izgnanci 1941‒1945LjubljanaDruštvo izgnancev Slovenije 1941‒19451999
    Rupnik Vec, TanjaNačrtovanje poučevanja ter spremljanje in vrednotenje sposobnosti kritičnega mišljenja učenk in učencevRazvijanje in vrednotenje znanjaLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2012
    Salmič, A.Kje ostal si dom premili?IzgnanciLjubljana1999
    Steiner Aviezer, MiriamVojak z zlatimi gumbiLjubljanaMladinska knjiga1964
    Stradling, RobertPoučevanje evropske zgodovine 20. stoletjaLjubljanaZavod RS za šolstvo2004
    Stradling, RobertStradling Roberthttp://www.coe.int/t/dg4/education/historyteaching/Source/Notions/Multiperspectivity/MultiperspectivitySlovenian.pdfStrasbourgSvet Evrope
    Žajdela, IvoPretresljive zgodbe otrok s PetričkaDružina ; http://druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/all/BA3E4F5C5D6B5815C12573840038B857?OpenDocumentLjubljanaDružina2007