logo
POPISI

/

Literatura

/

Monografije

Zgodovinska kultura in didaktika zgodovine


Avtor(ji):Borut Zidar
Soavtor(ji):Danijela Trškan (ur.), Darja Pipuš Sunesko (prev.), Danijela Trškan (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Borut Zidar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Trojarjev_zbornik.pdf
Velikost:94.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Članek obravnava koncept zgodovinske kulture, ki se je v razvil v okviru (zahodno) nemške didaktike zgodovine. Ta se je v času po drugi svetovni vojni intenzivno ukvarjala z dilemami svoje sodobne zgodovine, pri čemer se je razvila cela paleta pristopov k obravnavi preteklosti. Eden izmed teh konceptov je zgodovinska kultura, ki pomeni način, kako se določena družba ukvarja s preteklostjo in zgodovino. V članku so predstavljeni mejniki v razvoju koncepta zgodovinske kulture, njena definicija, značilnosti in zgodovinski razvoj. Pouk zgodovine, ki upošteva koncept zgodovinske kulture, učence pripravlja na razumevanje zgodovinske kulture okolja, v katerem učenci živijo. Avtor navaja tri predloge za raziskovanje slovenske zgodovinske kulture, ter izraža prepričanje, da lahko zgodovinska kultura vnese novo dimenzijo v slovensko didaktiko zgodovine.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/30987
    • naslov
      • Zgodovinska kultura in didaktika zgodovine
      • Historical culture and History Didactics
    • avtor
      • Borut Zidar
    • soavtor
      • Danijela Trškan (ur.)
      • Darja Pipuš Sunesko (prev.)
      • Danijela Trškan (prev.)
    • predmet
      • zgodovinska kultura
      • didaktika zgodovine
      • koncepti
      • postmoderna
      • Zvezna republika Nemčija
      • Slovenija
      • historical culture
      • history didactics
      • concepts
      • postmodern
      • Federal Republic of Germany
      • Slovenia
    • opis
      • Članek obravnava koncept zgodovinske kulture, ki se je v razvil v okviru (zahodno) nemške didaktike zgodovine. Ta se je v času po drugi svetovni vojni intenzivno ukvarjala z dilemami svoje sodobne zgodovine, pri čemer se je razvila cela paleta pristopov k obravnavi preteklosti. Eden izmed teh konceptov je zgodovinska kultura, ki pomeni način, kako se določena družba ukvarja s preteklostjo in zgodovino. V članku so predstavljeni mejniki v razvoju koncepta zgodovinske kulture, njena definicija, značilnosti in zgodovinski razvoj. Pouk zgodovine, ki upošteva koncept zgodovinske kulture, učence pripravlja na razumevanje zgodovinske kulture okolja, v katerem učenci živijo. Avtor navaja tri predloge za raziskovanje slovenske zgodovinske kulture, ter izraža prepričanje, da lahko zgodovinska kultura vnese novo dimenzijo v slovensko didaktiko zgodovine.
      • The article deals with the concept of historical culture, which developed within the framework of the (Western) German History Didactics. After the Second World War this was intensely involved with the dilemmas of its own modern history, where an entire array of approaches was developed in analysing history. One of these concepts was historical culture, a way, how a certain society deals with history and culture. The article represents the turning points in the development of the concept of historical culture, its definition, characteristics and historical development. History lessons, which include the concept of historical culture, prepare the pupils to better understand the historical culture of the environment in which they live. The author suggests three propositions to explore Slovenian historical culture and expresses a belief that historical culture can bring a new dimension to Slovenian History Didactics.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Seznam literature v delu (15)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    75Burckhardt, D. ; Hohls ; R. ; Prinz ; C.Editorial: Geschichte im Netz - Praxis, Chancen, Visionen. Beiträge der Tagung, hist 2006. Teilband 1Berlin2006
    78Hasberg, W.Erinnerungskultur - Geschichtskultur, Kulturelles Gedächtnis - Geschichtsbewusstsein. 10 Aphorismen zu begrifflichen ProblemfeldernZeitschrift für Geschichtsdidaktik, Zvezek 32004
    75Horn, S. ; Sauer M.Geschichte und Öffentlichkeit, Orte - Medien - InstitutionenGöttingenWandenhoeck & Ruprecht2009
    79Kuss, H.Geschichtskultur: Theorie - Empirie - PragmatikGeschichte in Wissenschaft und Unterricht2000
    79Oswalt, V. ; Pandel, H. J.Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der GegenwartSchwalbach/Ts.Wochenschau Verlag2009
    77Pandel, H. J.Postmoderne Beliebigkeit? Über den sorglosen Umgang mit Inhalten und MethodenGeschichte in Wissenschaft und Unterricht1999
    72Pandel, H. J.GeschichtskulturWörterbuch GeschichtsdidaktikSchwalbach/ Ts.Wochenschau Verlag2006
    77Pandel, H. J.Geschichtskultur als Aufgabe der Geschichtsdidaktik: Viel zu wissen ist zu wenigGeschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der GegenwartSchwalbach/Ts.Wochenschau Verlag2009
    75Rüsen, J.Was ist Geschichtskultur. Überlegungen zu einer neuen Art über Geschichte nachzudenkenHistorische Faszination. Geschichtskultur heuteKölnBöhlau Verlag1994
    75Rüsen, J.GeschichtskulturHandbuch der Geschichtsdidaktik. 5. Überarb. AuflageKallmeyer1997
    79Rüsen, J.Auf dem Weg zu einer Pragmatik der GeschichtskulturGeschichts-Erzählung und Geschichts-Kultur, zwei geschichtsdidaktische Leitbegriffe in der DiskussionMünchenHerbert Utz Verlag2001
    74Scböoemann, B.Geschichtsdidaktik und GeschichtskulturGeschichtskultur, Theorie - Empirie - PragmatikWeinheimDeutscher Studien Verlag2000
    72Schönemann, B.GeschichtsdidaktikWörterbuch GeschichtsdidaktikWochenschau Verlag2006
    79Schönemann, B.Geschichtskultur als Wiederholungsstruktur?Geschichte, Erziehung, Politik2006
    73Thünemann, H.Geschichtskultur als Forschungsansatz zur Analyse des Umgangs mit der NS-Zeit und dem Holocaust: Konzeptionelle Standortbestimmung und ein Vorschlag zur kategorialen DifferenzierungZeitschrift für Geschichtsdidaktik2005