logo
POPISI

/

Literatura

/

Monografije

Posodabljanje učnih načrtov za zgodovino v gimnazijah na Slovenskem v 19. in 20. stoletjju s poudarkom na analizi vsebine splošnih ciljev


Avtor(ji):Vilma Brodnik
Soavtor(ji):Danijela Trškan (ur.), Darja Pipuš Sunesko (prev.), Danijela Trškan (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Vilma Brodnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Trojarjev_zbornik.pdf
Velikost:94.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Naloge pouka zgodovine, ki jih lahko razberemo iz splošnih ciljev v učnih načrtih za gimnazije od leta 1849 dalje so se vedno prilagajale vsakokratnim zgodovinskim danostim in okoliščinam ter odražale stopnjo razvoja zgodovinske vede in didaktike pouka zgodovine. V ospredju je bilo izobraževanje in vzgajanje v lojalne državljane ter znanje in razumevanje pomembnih zgodovinskih dogodkov, pojavov in procesov. Sodobni pouk spodbuja tudi razvijanje kritičnega mišljenja, ki omogoča lastno presojo in samostojne odločitve izobraževanje za nenasilje in proti predsodkom, za samostojnost, objektivnost, učenje za strpnost in spoštovanje človekovih pravic. Z multiperspektivnim pristopom pri pouku zgodovine se omogoča izogibanje politizaciji in enostranski ideološki indoktrinaciji učencev, ki jo lahko razberemo iz splošnih ciljev v učnih načrtih za zgodovino v gimnaziji v obdobju zadnjih dvesto let.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/30978
    • naslov
      • Posodabljanje učnih načrtov za zgodovino v gimnazijah na Slovenskem v 19. in 20. stoletjju s poudarkom na analizi vsebine splošnih ciljev
      • Modernization of History curricula in general schools in Slovenia in the 19th and 20th century with the emphasis on the content of general goals
    • avtor
      • Vilma Brodnik
    • soavtor
      • Danijela Trškan (ur.)
      • Darja Pipuš Sunesko (prev.)
      • Danijela Trškan (prev.)
    • predmet
      • Štefan Trojar
      • didaktika
      • pedagogika
      • učni načrti
      • biografije
      • poučevanje zgodovine
      • Štefan Trojar
      • didactics
      • pedagogics
      • curricula
      • biography
    • opis
      • Naloge pouka zgodovine, ki jih lahko razberemo iz splošnih ciljev v učnih načrtih za gimnazije od leta 1849 dalje so se vedno prilagajale vsakokratnim zgodovinskim danostim in okoliščinam ter odražale stopnjo razvoja zgodovinske vede in didaktike pouka zgodovine. V ospredju je bilo izobraževanje in vzgajanje v lojalne državljane ter znanje in razumevanje pomembnih zgodovinskih dogodkov, pojavov in procesov. Sodobni pouk spodbuja tudi razvijanje kritičnega mišljenja, ki omogoča lastno presojo in samostojne odločitve izobraževanje za nenasilje in proti predsodkom, za samostojnost, objektivnost, učenje za strpnost in spoštovanje človekovih pravic. Z multiperspektivnim pristopom pri pouku zgodovine se omogoča izogibanje politizaciji in enostranski ideološki indoktrinaciji učencev, ki jo lahko razberemo iz splošnih ciljev v učnih načrtih za zgodovino v gimnaziji v obdobju zadnjih dvesto let.
      • The purpose of history lessons, as written in general goals in curricula for general secondary schools after 1849, has always adjusted to each historical circumstance and reflected the level of development of history science and history didactics. In the foreground was the education of nationally-aware citizens as well as key knowledge and understanding of crucial historical events, phenomenons and processes. Modern teaching also encourages the development of critical thinking, which enables individual judgement and independent decisions, education for non-violence and against prejudices, independence, objectivity, promotes tolerance and respect for human rights. The multi-perspective approach to history teaching enables us to avoid politicisation and one-sided ideological indoctrination of pupils, which is clearly shown in the general goals of history curricula for general secondary schools during the last two hundred years.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Citirano v (1)
    TipologijaAvtor(ji)NaslovKrajZaložbaLeto
    1.01 Izvirni znanstveni članekOman, ŽigaPravi jezik in kriva vera : reformacija na Slovenskem v učbenikih za pouk zgodovine do druge svetovne vojneKoper ; MiljeZgodovinsko društvo za Južno Primorsko2021
    Seznam literature v delu (7)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    109Brodnik, V.Zgodovina 19. stoletja v moderni šoli (s posebnim ozirom na socialno in gospodarsko zgodovino)LjubljanaOddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani2007
    109Ciperle, J.Gimnazije na Slovenskem v letu 1848 ter njihov razvoj do leta 1918LjubljanaSlovenski šolski muzej1979
    109Ciperle, J. ; Vovko A.Šolstvo na Slovenskem skozi stoletjaLjubljanaSlovenski šolski muzej1987
    109Delors, J.Učenje: skriti zaklad. Poročilo Mednarodne komisije o izobraževanju za enaindvajseto stoletje, pripravljeno za UnescoLjubljanaMinistrstvo za šolstvo in šport1996
    110Vodopivec., PeterZakaj in kako otrokom pripovedujemo zgodovinoNova Letnik1989
    110Vodopivec, PeterK razpravi o novi vsebinski zasnovi zgodovine v šoliZgodovinski časopis1991
    110Vodopivec, PeterOb novem učnem načrtu pouka zgodovine v gimnazijahZgodovinski časopis1994