V liberalnem taboru je tudi v letih 1931-1933 prevladovala jugoslovanska unitaristična
narodnopolitična usmeritev. Zagovarjala jo je vsedržavna jugoslovanska radikalna kmečka
demokracija (JRKD), v kateri so bili od leta 1932 politično organizirani slovenski liberalci.
JRKD je bila edina politična stranka, ki jo je dopustil sistem kraljeve diktature, vzpostavljen
6. januarja 1929. Sredi leta 1932 je ostro nastopila proti knjigi liberalno usmerjenega
literarnega kritika Josipa Vidmarja, Kulturni problem slovenstva, saj je Vidmar v njej napadel
liberalno politično stališče, da je slovenska narodna zavest prenapeta, prisiljena in
protidržavna miselnost. Vidmarja je podprla skupina vidnih liberalnih kulturnih delavcev, ki
so leta 1933 ustanovili svojo revijo Sodobnost in med večino slovenskih liberalnih
izobražencev dokončno utrdili stališče, da je izguba slovenske identitete škodljivo in samomorilsko
dejanje. Slovenski del JRKD je medtem zaostroval svoja unitaristična stališča. V
začetku leta 1933 je zelo ostro nastopil tudi proti t. i. ljubljanskim punktacijam, federalističnemu
državnopravnemu programu, ki ga je 1. januarja 1933 oblikovalo vodstvo razpuščene
katoliško usmerjene Slovenske ljudske stranke (SLS); najvidnejši člani vodstva
nekdanje SLS so bili zaradi punktacij konfinirani v različnih krajih države. Liberalci so brez
obotavljanja podprli tudi unitaristični narodni program nove vsedržavne Jugoslovanske
nacionalne stranke (JNS), v katero se je 20. julija 1933 preoblikovala JRKD. VJNS so zasedli
vrsto vodilnih mest. Politične razmere v državi so tedaj kazale, da je prihodnost namenjena
le jugoslovanskemu unitarizmu. V tem prepričanju je slovenska liberalna politika tudi
vstopila v čas, ki je sledil oblikovanju JNS.