logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Prispevki za novejšo zgodovino

Vpliv železnice na potovalno kulturo ter začetke turizma v 19. stoletju


Avtor(ji):Andrej Studen
Soavtor(ji):Zdenko Čepič (odg. ur.)
Leto:2006
Založnik(i):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Andrej Studen je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:prispevki_za_novejso_zgodovino_2006_1.pdf
Velikost:166.23MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Železnica je v 19. stoletju prekinila monopol, ki ga je v prometu ljudi in blaga dolga leta imela pošta. Potovanja so se pocenila, postala udobnejša in hitrejša ter vsakdanja in dostopnejša tudi preprostim ljudem, ki so prej v glavnem potovali peš. S postopno izgradnjo železniškega omrežja so vlaki postali prevladujoče prevozno sredstvo za potovanja po kopnem. Z železnico se je spremenilo tudi doživljanje potovanja. Železnica je prispevala tudi k postopnemu razcvetu turizma, ki je bil pred pred dobo železnice omejen samo na zelo majhen krog premožnejših oseb. Z neprestano širitvijo železniškega omrežja so bile povezave s turističnimi kraji vedno bolj ugodne, potovanja pa hitrejša in cenejša.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/1364
    • naslov
      • Vpliv železnice na potovalno kulturo ter začetke turizma v 19. stoletju
      • The Influence of Railways on the Culture of Travel and the Beginnings of Tourism in the Nineteenth century
    • avtor
      • Andrej Studen
    • soavtor
      • Zdenko Čepič (odg. ur.)
    • predmet
      • 19. stoletje
      • železnica
      • potovanja
      • turizem
      • bralna kultura
      • turistični vodniki
      • Nineteenth century
      • railways
      • travelling
      • tourism
      • reading culture
      • tourist guides
    • opis
      • In the nineteenth century the railways put an end to the monopoly of passenger and goods transport that had been held by the Post Office for many years. Traveling became cheaper, more comfortable, faster, commonplace and accessible to the general populace which had hitherto traveled on foot. With the gradual construction of the railway network, trains became the prevailing means of land transport. Railways changed the traveling experience. Railways also contributed to the gradual bloom of tourism which, before the advent of the railway era, had been limited to a very small circle of the affluent. A constant expansion of the railway network made tourist destinations ever more accessible and journeys faster and cheaper.
      • Železnica je v 19. stoletju prekinila monopol, ki ga je v prometu ljudi in blaga dolga leta imela pošta. Potovanja so se pocenila, postala udobnejša in hitrejša ter vsakdanja in dostopnejša tudi preprostim ljudem, ki so prej v glavnem potovali peš. S postopno izgradnjo železniškega omrežja so vlaki postali prevladujoče prevozno sredstvo za potovanja po kopnem. Z železnico se je spremenilo tudi doživljanje potovanja. Železnica je prispevala tudi k postopnemu razcvetu turizma, ki je bil pred pred dobo železnice omejen samo na zelo majhen krog premožnejših oseb. Z neprestano širitvijo železniškega omrežja so bile povezave s turističnimi kraji vedno bolj ugodne, potovanja pa hitrejša in cenejša.
    • založnik
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2006
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Citirano v (6)
    TipologijaAvtor(ji)NaslovKrajZaložbaLeto
    2.01 Znanstvena monografijaHren Medved, AlenkaPremog, železnica, terme in pivo : modernizacija in demografski razvoj Laškega v dolgem 19. stoletjuLjubljanaInštitut za novejšo zgodovino2021
    2.01 Znanstvena monografijaPetra, KavrečičTurizem v Avstrijskem Primorju: zdravilišča, kopališča in kraške jame (1819-1914)KoperZaložba Univerze na Primorskem2017
    1.01 Izvirni znanstveni članekKavrečič, PetraTuristični razvoj jame Vilenica in Škocjanskih jam po poročanju planinskih društev in vodnikov v drugi polovici 19. stoletjaLjubljanaZveza zgodovinskih društev Slovenije2015
    1.01 Izvirni znanstveni članekSunčič, MitjaProblem samoodgovornosti v odnosu med človekom in strojemLjubljanaInštitut za novejšo zgodovino2012
    1.01 Izvirni znanstveni članekKavrečič, PetraPričevalci preteklosti : avanturisti in drugi popotniki na Krasu in v Istri pred modernim turizmomKoper ; MiljeZgodovinsko društvo za Južno Primorsko2011
    1.01 Izvirni znanstveni članekKavrečič, PetraBiseri avstrijske riviere: Opatija, Gradež, Portorož2009
    Seznam literature v delu (28)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    52Holz, EvaRazvoj cestnega omrežja na Slovenskem ob koncu 18. in v 19. stoletjuLjubljana1994
    52Holz, EvaLjudje in cesta : razmere od Marije Terezije do leta 1848Pot na grmadoLjubljana1994
    52Vodopivec, PeterEvropa v drugi polovici 18. stoletjaMozart : kdo je toLjubljana1989
    52Studen, AndrejK zgodovini potovanj in o začetkih turizma pred prvo svetovno vojnoTo in ono o meščanstvu v provinciCelje1999
    52Becher, UrsulaGeschichte des modernen LebensstilsMünchen1990
    53Apih, JosipNaš cesar : spomenica ob petdesetletnici njegove vladeCelovec
    53Budna Kodrič, NatašaPopotništvo in popotniki v Ljubljani od 16. do 19. stoletjaKronika2002
    53Šuklje, FranIz mojih spominovLjubljana1926
    55Schivelbusch, WolfgangGeschichte der Eisenbahnreise : Zur Industrialisierung von Raum und Zeit im 19. JahrhundertFrankfurt/Main1989
    55Cvirn, Janez ; Studen, Andrej"Ko vihar dirjajo hlaponi" : k socialni in kulturni zgodovini železnice v 19. stoletjuLjubljana2001
    55Mandl, A.Die Staatsbahn von Wien bis TriestTrst
    56Verginella, MartaPrihod vlaka v TrstZgodovina za vse1997
    56Sandgruber, RomanÖkonomie und Politik : Österreichische Wirtschaftsgeschichte vom Mittelalter bis zur GegenwartÖsterreichische GeschichteDunaj1995
    57Sandgruber, RomanWir fahren mit dem EisenbahnBeiträge zur historischen SozialkundeDunaj1987
    57Savnik, RomanIz zgodovine Postojnske jameKronika1960
    57Šorn, MojcaNačin preživljanja prostega časa meščanov Dunaja in LjubljaneRazvoj turizma v SlovenijiBled1996
    59Čeč, DragicaZakaj je Postojna hotela postati mesto?Zgodovina za vse2001
    59Studen, AndrejSmrtnonosni zemeljski plaz pri Zidanem mostuSlovenska kronika 19. stoletja 1861-1883Ljubljana2003
    59Cvirn, JanezFinančno poslovanje družine Marka Vincenca Lipolda v letih 1867-1871 in 1878-18831987
    59Melik, VasilijSlowenische Reisebeschreibungen über die Balkanländer gegen Ende des 19. JahrhundertsWirtschafts- und Kulturbeziehungen zwischen dem Donau- und dem Balkanraum seit dem Wiener KongrsßGradec1991
    59Kolar, NatašaŽeleznica na Ptuju od 1860 do 1918Kronika1998
    60Raisp, FerdinandErinnerungen an die Orient - Eisenbahn von Pragerhof bis Groß=Kanischa, mit Rücksicht auf eine Zweigbahn von Pettau nach MarburgGradec
    60Raisp, FerdinandPettau. Steiermarks älteste Stadt und ihre Umgebung topographisch-historisch geschildertGradec
    61Studen, AndrejIz avanturizma v turizemRazvoj turizma v SlovenijiBled1996
    61Dolenc, ErvinTurizem v slovenskih hribih in gorahRazvoj turizma v SlovenijiBled1996
    62Rozman, JosipAvstrijska rivieraDom in svet
    62Holec, RomanPoslední Habsburgovci a SlovenskoBratislava2001
    62Cvelfar, Bojan ; Studen, AndrejPosameznosti iz vsakdanjega življenja v Celju pred prvo svetovno vojnoIz zgodovine Celja 1848-1918Celje1998