logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Časopis za zgodovino in narodopisje

Poučevanje zgodovine v luči oblikovanja strpne demokratične družbe


Soavtor(ji):Marjan Žnidarič (ur.)
Leto:2005
Založnik(i):Izdajata Univerza v Mariboru in Zgodovinsko društvo Maribor
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Datoteke (1)
Ime:2005_3-4_Casopis_za_zgodovino_in_narodopisje.pdf
Velikost:5.79MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis

Strpna demokratična družba je temelj evropske in tudi naše prihodnosti. Zgodovina kot eden temeljnih splošnoizobraževalnih predmetov bi se morala prilagoditi spremembam in potrebam v sodobni družbi. Mlade bi morala vzgajati v oblikovanju demokratičnih vrednot za odprto in multikulturno družbo. Na primeru razvoja islama avtor ugotavlja in opozarja, kje so razlogi za nestrpnost in kaj bi morali upoštevati učitelji, da bi preprečili versko nestrpnost. V nadaljevanju razprave avtor izpostavlja problem nacionalne zgodovine v globaliziranem svetu. V učnih načrtih bi moralo biti več poudarka na ključnih dogodkih slovenske zgodovine. Hkrati pa bi pouk zgodovine moral poskrbeti tudi za ohranitev bogate tradicije naroda, saj se v poplavi potrošništva vse bolj izgubljajo vsebina in izvor običajev, šeg, praznikov.

Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/8793
    • naslov
      • Poučevanje zgodovine v luči oblikovanja strpne demokratične družbe
      • Instruction of History in the Light of the Formation of Tolerant Democratic Society
    • avtor
      • Dragan Potočnik
    • soavtor
      • Marjan Žnidarič (ur.)
    • predmet
      • Pouk zgodovine
      • potreba po spremenjenem učnem načrtu
    • opis
      • Tolerant, democratic society is the foundation of European and also of our future. History as one of the fundamental general-educational subjects should be adjusted to the changes and needs in contemporary society. The young should be brought up in the establishment of democratic values for the open and multi-cultural society. On the example of development of Islam the author finds and warns, where are the reasons for intolerance and what teachers should take into consideration in order to prevent religious intolerance. In the continuation of the treatise, the author stresses tile problem of national history in the globalized world. In the syllabuses greater stress should be on key events of Slovenian history, simultaneous the instruction of history should also provide for the preservation of the rich tradition of the nation, as in the tide of consumerism the contents and origins of customs, usages and holidays are ever more being lost.
      • Strpna demokratična družba je temelj evropske in tudi naše prihodnosti. Zgodovina kot eden temeljnih splošnoizobraževalnih predmetov bi se morala prilagoditi spremembam in potrebam v sodobni družbi. Mlade bi morala vzgajati v oblikovanju demokratičnih vrednot za odprto in multikulturno družbo. Na primeru razvoja islama avtor ugotavlja in opozarja, kje so razlogi za nestrpnost in kaj bi morali upoštevati učitelji, da bi preprečili versko nestrpnost. V nadaljevanju razprave avtor izpostavlja problem nacionalne zgodovine v globaliziranem svetu. V učnih načrtih bi moralo biti več poudarka na ključnih dogodkih slovenske zgodovine. Hkrati pa bi pouk zgodovine moral poskrbeti tudi za ohranitev bogate tradicije naroda, saj se v poplavi potrošništva vse bolj izgubljajo vsebina in izvor običajev, šeg, praznikov.
    • založnik
      • Izdajata Univerza v Mariboru in Zgodovinsko društvo Maribor
    • datum
      • 2005
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    Citirano v (1)
    TipologijaAvtor(ji)NaslovKrajZaložbaLeto
    1.04 Strokovni članekPotočnik, DraganSodobni pouk zgodovine - primer obravnave učne vsebine: prvi slovenski tabor v LjutomeruObzorja2008
    Seznam literature v delu (10)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    463Hattstein, Markus ; Delius, PeterIslam : art and architectureCanbridge2000
    465Lewis, BernardThe Middle East : 2000 years of history from the rise of Christianity to the present dayLondonWeidenfeld & Nicolson1995
    463Lunde, PaulIslam- a brief HistoryLondon2005
    468Potočnik, DraganVzgojne vrednosti pri obravnavi krize fevdalne družbe na Slovenskem in metodična predstavitev tega obdobja pri pouku : magistrsko deloLjubljana1992
    462Razpotnik, JelkaPoučevanje zgodovine v 21. stoletju : vzgoja demokratičnih vrednot in strpnostiSodobna pedagogika2001
    462Slater, JohnTeaching in the New EuropeLondon1995
    464Stierlin, HenirIslam : Volume 1- Early Architecture from Baghdad to CordobaKöln1996
    467Stradling, RobertThe European Content of tje School History CurriculimStrasbourghCoucil of Europe1995
    464Tate, GeorgesKrižarji in svet VzhodaLjubljanaDZS1994
    464Thoraval, YvesIslam : mali leksikonLjubljana1998