logo
POPISI

/

Šolska in visokošolska dela

/

Diplomska dela

Bohinjska železnica skozi čas

Diplomsko delo

Avtor(ji):Nik Obid
Soavtor(ji):Žarko Lazarević (ment.)
Leto:2019
Založnik(i):[N. Obid], Nova Gorica
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Identifikator:http://hdl.handle.net/20.500.12556/RUNG-4453-a99f1248-6837-1569-fdc3-ccf72992407b
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Nik Obid je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (2)
Ime:Obid_dipl_2019.pdf
Velikost:3.65MB
Format:
Odpri
Prenesi
Opis

V uvodu diplomskega dela opisujejo razvoj železniškega omrežja v Habsburški monarhiji, ki je privedel do načrtovanja nove železniške povezave notranjosti dežele z največjim pristaniščem monarhije – Trstom. V nadaljevanju sledi pregled vseh pomembnejših načrtov nove železniške povezave in razlogov za izbor današnje trase. Širše obravnavam vključitev bohinjske železnice v celotno čezalpsko povezavo, ki je zajemala gradnjo Phyrnske, Turske, Karavanške in Bohinjske proge. Natančno opišem razloge za izbor bohinjske trase ter se nato posvetim značilnostim proge in njeni gradnji. Posebna poglavja namenim nekaterim pomembnim objektom, pri katerih se natančneje posvetim predvsem bohinjskemu predoru, solkanskemu viaduktu, prezračevalni napravi predora Bukovo in viaduktu Vintgar. Del diplomskega dela sem namenil tudi opisu stanja v času obeh svetovnih vojn, v katerih je bohinjska železnica odigrala pomembno vlogo. To se je pokazalo tudi ob koncu obeh svetovnih morij, ko je bila zaradi tega močno porušena. Diplomsko delo zaključujem z opisom stanja po 2. svetovni vojni, nujni obnovi, delni modernizaciji in padanju njenega prometnega pomena skozi 2. polovico 20. stoletja. Sklep namenim obetom za prihodnost, ki bi lahko bila, ob ustreznem vlaganju v infrastrukturo in sodelovanju na regionalni in mednarodni ravni, zelo svetla

Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/70614
    • naslov
      • Bohinjska železnica skozi čas
      • Diplomsko delo
    • avtor
      • Nik Obid
    • soavtor
      • Žarko Lazarević (ment.)
    • predmet
      • Bohinjska proga
      • železnice
      • Bohinjski predor
      • solkanski viadukt
      • promet
      • načrti gradnje
    • opis
      • V uvodu diplomskega dela opisujejo razvoj železniškega omrežja v Habsburški monarhiji, ki je privedel do načrtovanja nove železniške povezave notranjosti dežele z največjim pristaniščem monarhije – Trstom. V nadaljevanju sledi pregled vseh pomembnejših načrtov nove železniške povezave in razlogov za izbor današnje trase. Širše obravnavam vključitev bohinjske železnice v celotno čezalpsko povezavo, ki je zajemala gradnjo Phyrnske, Turske, Karavanške in Bohinjske proge. Natančno opišem razloge za izbor bohinjske trase ter se nato posvetim značilnostim proge in njeni gradnji. Posebna poglavja namenim nekaterim pomembnim objektom, pri katerih se natančneje posvetim predvsem bohinjskemu predoru, solkanskemu viaduktu, prezračevalni napravi predora Bukovo in viaduktu Vintgar. Del diplomskega dela sem namenil tudi opisu stanja v času obeh svetovnih vojn, v katerih je bohinjska železnica odigrala pomembno vlogo. To se je pokazalo tudi ob koncu obeh svetovnih morij, ko je bila zaradi tega močno porušena. Diplomsko delo zaključujem z opisom stanja po 2. svetovni vojni, nujni obnovi, delni modernizaciji in padanju njenega prometnega pomena skozi 2. polovico 20. stoletja. Sklep namenim obetom za prihodnost, ki bi lahko bila, ob ustreznem vlaganju v infrastrukturo in sodelovanju na regionalni in mednarodni ravni, zelo svetla
    • založnik
      • [N. Obid]
    • datum
      • 2019
    • tip
      • besedilo
    • identifikator
      • http://hdl.handle.net/20.500.12556/RUNG-4453-a99f1248-6837-1569-fdc3-ccf72992407b
      • COBISS.SI-ID: 5375995
    • jezik
      • Slovenščina
    • pravice
      • licenca: ccByNcSa
    • datotečni vir