logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino

Gorjanske ceste in poti skozi čas


Avtor(ji):Janez Dular
Soavtor(ji):Miha Preinfalk (odg. ur.), Manca Gašperšič (prev.), Rok Janežič (lekt.)
Leto:2024
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Identifikator: https://doi.org/10.56420/Kronika.72.1.01
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Janez Dular je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:kronika_2024-1_low.pdf
Velikost:10.10MB
Format:
Odpri
Prenesi
Opis

Članek obravnava ceste in poti, ki so vodile v Belo krajino in Žumberk čez sleme Gorjancev. Ugotovljenih je bilo sedem glavnih smeri, ki so bile glede na čas in politične razmere enkrat bolj in drugič manj frekventne. Prav v vseh obdobjih pa je bila najpomembnejša povezava med Dolenjsko in Belo krajino smer preko prelaza Vahta, ki se je iz prazgodovinske tovorne poti postopoma spremenila v vozno. Resnejšo rekonstrukcijo je doživela šele v osemdesetih letih 19. stoletja, ko so s številnimi serpentinami ublažili najnevarnejše klance.

Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/59795
    • naslov
      • Gorjanske ceste in poti skozi čas
      • Gorjanci Roads and Paths through Time
    • ustvarjalec
      • Janez Dular
    • soavtor
      • Miha Preinfalk (odg. ur.)
      • Manca Gašperšič (prev.)
      • Rok Janežič (lekt.)
    • predmet
      • ceste
      • poti
      • Gorjanci
      • Bela krajina
      • Žumberk
      • promet
      • utrdbe proti Francozom
    • opis
      • Članek obravnava ceste in poti, ki so vodile v Belo krajino in Žumberk čez sleme Gorjancev. Ugotovljenih je bilo sedem glavnih smeri, ki so bile glede na čas in politične razmere enkrat bolj in drugič manj frekventne. Prav v vseh obdobjih pa je bila najpomembnejša povezava med Dolenjsko in Belo krajino smer preko prelaza Vahta, ki se je iz prazgodovinske tovorne poti postopoma spremenila v vozno. Resnejšo rekonstrukcijo je doživela šele v osemdesetih letih 19. stoletja, ko so s številnimi serpentinami ublažili najnevarnejše klance.
      • The paper deals with roads and trails that used to lead to Bela Krajina and Žumberak across the Gorjanci Ridge. Seven main routes have been identified that were sometimes more and sometimes less frequented, depending on the time and political circumstances. In all periods, however, the most important link between the regions of Dolenjska and Bela Krajina was the communication through the Vahta Pass, which gradually changed from a prehistoric path to a road. It was only in the 1880s that it underwent a thorough reconstruction, during which the most dangerous gradients were smoothed out with a series of hairpin bends.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2024
    • tip
      • besedilo
    • identifikator
      • https://doi.org/10.56420/Kronika.72.1.01
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccBySa