logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Zgodovinski časopis

Tovorništvo na Kranjskem


Soavtor(ji):Vasilij Melik (odg. ur.)
Leto:1981
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Vlado Valenčič je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:ZGODOVINSKI_CASOPIS_LETO_1981_LETNIK_35_STEVILKA_3.pdf
Velikost:6.58MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Od konca srednjega veka pa do 18. stoletja je bilo razširjeno tovorništvo na nekaterih območjih Kranjske. Tovorniki so opravljali pretežni del trgovskega prometa, ki je potekal v glavnem s primorskimi mesti. Količinsko največje postavke so bile v izvozu žito in železo, v uvozu pa sol, ki je močno prevladovala, ter vino in olje. Kmečki tovorniki se niso ukvarjali le s transportom blaga, temveč so imeli znaten delež tudi pri trgovanju z blagom, ki so ga tovorili, zlasti velja to za žito in sol. Tovorjenje in trgovanje sta kmečkemu prebivalstvu v območjih, kjer ga zemlja ni mogla preživljati, dajala potrebni postranski zaslužek. Obseg tovorjenja se je začel krčiti potem, ko je z uvedbo monopola bilo omejeno trgovanje s soljo in ko je nazadoval izvoz žita iz dežele v obmorska mesta. V okoliših, kamor so vodila le za tovorno živino prehodna pota, se je tovorjenje ohranilo v začetek preteklega stoletja.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/13279
    • naslov
      • Tovorništvo na Kranjskem
      • The Packhorse transport in Carniola
    • ustvarjalec
      • Vlado Valenčič
    • soavtor
      • Vasilij Melik (odg. ur.)
    • predmet
      • tovorništvo
      • trgovski promet
      • trgovanje s soljo
      • Kranjska
    • opis
      • From the end of the Medieval Age up to the 18th century the packhorse-transport was quite popular in some parts of Carniola. The transporters periormed the general part of the trade, which was going on mostly with the coastland cities. They mainly exported corn and iron and imported salt (which predominated), as well as wine and oil. The farmer transporters did not only transport the goods, but also had a considerable share by the business making with the goods they transported, which goes especially for corn and salt. The transport and trade however, also meant an extra gain for the farmers, whose farms did not give them enough to survive. The intensity of the transport began to diminish, when the monopoly was established — the trade with salt was limited, the corn export from the country to the coastland cities declined. In the parts, where the roads were passable only for the packhorses, this transport was preserved until the beginning of the 19th century.
      • Od konca srednjega veka pa do 18. stoletja je bilo razširjeno tovorništvo na nekaterih območjih Kranjske. Tovorniki so opravljali pretežni del trgovskega prometa, ki je potekal v glavnem s primorskimi mesti. Količinsko največje postavke so bile v izvozu žito in železo, v uvozu pa sol, ki je močno prevladovala, ter vino in olje. Kmečki tovorniki se niso ukvarjali le s transportom blaga, temveč so imeli znaten delež tudi pri trgovanju z blagom, ki so ga tovorili, zlasti velja to za žito in sol. Tovorjenje in trgovanje sta kmečkemu prebivalstvu v območjih, kjer ga zemlja ni mogla preživljati, dajala potrebni postranski zaslužek. Obseg tovorjenja se je začel krčiti potem, ko je z uvedbo monopola bilo omejeno trgovanje s soljo in ko je nazadoval izvoz žita iz dežele v obmorska mesta. V okoliših, kamor so vodila le za tovorno živino prehodna pota, se je tovorjenje ohranilo v začetek preteklega stoletja.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 1981
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd