logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Prispevki za novejšo zgodovino

Makedonska šola novejše zgodovine (MŠNZ) - usmeritve in metode (1990-2003)


Soavtor(ji):Zdenko Čepič (odg. ur.)
Leto:2004
Založnik(i):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):bosanski/hrvaški/srbski
Vrst(e) gradiva:besedilo
Datoteke (1)
Ime:Prispevki_za_novejso_zgodovino_2004_2.pdf
Velikost:1.66MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Avtor se ukvarja z vprašanjem zgodovinskega razvoja Makedonske šole za novejšo zgo-dovino (MŠNZ) med leti 1944 in 2003. Glavni poudarek pri predstavitvi obravnavanega predmeta je na kritični in metodološki usmeritvi MŠNZ pri oblikovanju lastnega odnosa do v glavnem domače, a tudi svetovne zgodovine. V delu so našteti in kronološko analizirani vsi dosežki MŠNZ v času od njene ustanovitve v prvi polovici dvajsetega do prvih let enaidvajsetega stoletja. Analiza vključuje mesto in vlogo glavnih ustanoviteljev MŠNZ-ja ter njihova dela v obdobju po drugi svetovni vojni do leta 2003. V tem smislu je izvedena tudi kritična analiza usmeritev in metod MŠNZ pri njenih prizadevanjih za vključitev v novejše evropsko zgodovinopisje.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/1487
    • naslov
      • Makedonska šola novejše zgodovine (MŠNZ) - usmeritve in metode (1990-2003)
      • The Macedonian Contemporary Historical School (MCHS) - The Directions and Methods (1990-2003)
    • ustvarjalec
      • Marjan Dimitrijevski
    • soavtor
      • Zdenko Čepič (odg. ur.)
    • predmet
      • zgodovina
      • Makedonska šola novejše zgodovine
      • MŠNZ
      • zahodnoevropsko zgodovinopisje
      • teorija
      • metodologija
      • History
      • Macedonian Contemporary Historical School
      • MCHS
      • national history
      • Macedonian historians
      • western European historiography
      • theory
      • methodology
    • opis
      • The author of this work deals with the problem of the historical genesis of the development of the Macedonian Contemporary Historical School-MCHS, in the period between 1944 and 2003. The main emphasis when presenting the subject matter is on the critical and methodological direction of the MCHS in creating its own approach to, predominantly, national but also to world history. In this work, all the achievements of the MCHS in the period from its institutional founding in the second half of the 20th until the first years of the 21th century are enumerated and chronologically analyzed. The place and the role of the main founders of the MCHS and their production in the period after the Second World War until the year 2003 are included in the analysis. In this vein, a critical analysis of the directions and methods of the MCHS in its effort to join the contemporary European historiography is also conducted.
      • Avtor se ukvarja z vprašanjem zgodovinskega razvoja Makedonske šole za novejšo zgo-dovino (MŠNZ) med leti 1944 in 2003. Glavni poudarek pri predstavitvi obravnavanega predmeta je na kritični in metodološki usmeritvi MŠNZ pri oblikovanju lastnega odnosa do v glavnem domače, a tudi svetovne zgodovine. V delu so našteti in kronološko analizirani vsi dosežki MŠNZ v času od njene ustanovitve v prvi polovici dvajsetega do prvih let enaidvajsetega stoletja. Analiza vključuje mesto in vlogo glavnih ustanoviteljev MŠNZ-ja ter njihova dela v obdobju po drugi svetovni vojni do leta 2003. V tem smislu je izvedena tudi kritična analiza usmeritev in metod MŠNZ pri njenih prizadevanjih za vključitev v novejše evropsko zgodovinopisje.
    • založnik
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2004
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Bosanski/hrvaški/srbski
    • jeDelOd